Rehberlik bölümü olarak, önleyici ve çözüm odaklı programımızla öğrencilerimizin sosyal duygusal, fiziksel ve bilişsel gelişim alanlarını desteklemek amacıyla öğrencilerimize ve velilerimize yönelik çalışmalar yapmaktayız. Rehber öğretmenimiz sınıf içerisinde aktif olarak gözlem yapmakta, düzenli aralıklarla sınıf öğretmenlerinden bilgi almakta ve tüm bunlar doğrultusunda tespit edilen durumları velilerle paylaşmaktadır.
Eğitim ve öğretim sürecine yeni başlayacak olan öğrencilerimize yönelik okula uyum çalışmaları yapılmaktadır. Sosyal duygusal gelişim; çocuğun kendini ifade etmesi, duygularının farkında olması, çevresi ile uyum içerisinde yaşamasının temelini oluşturmaktadır. Bu kapsamda okul öncesi öğrencilerimizin yaş dönemi ve gelişim özelliklerine yönelik sınıf içi etkinlikler, bireysel görüşmeler ve grup çalışmaları yapılmaktadır. İhtiyaca bağlı olarak, akademisyenlerimiz ve rehberlik öğretmenimiz tarafından velilerimize yönelik seminerler düzenlenmektedir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anlayışı ve İlkeleri:
• Rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları, eğitim öğretim sürecinin temel parçalarından biridir.
• Yalnızca çocuk ve velilerle değil, idari kadro ve öğretmenler ile bir bütün olarak, onlarla iş birliği içerisinde çalışmalarını sürdürmektedir.
• Yapılan çalışmalar ve testler bir program dahilinde, bilimsel temellere dayalı bir şekilde yürütülmektedir.
• Her çocuğun özel ve biricik olduğu bakış açısıyla yola çıkılarak ve her çocuğun farklı gelişim özellikleri, farklı yetenekleri ve eğilimleri olduğunu kabul ederek bu noktada öğrenme stilleri ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak çalışmalar yapılmaktadır.
• Yapılan bireysel ve grup çalışmaları ile öz güveni yüksek, kendini ifade etmekten çekinmeyen, sorumluluk sahibi, edindiği bilgiyi kullanabilen, yaratıcı, farklı ortamlara ve değişimlere kolay adapte olabilen ve yaşadığı sorunlar karşısında çözüm üretebilme becerilerine sahip öğrenciler yetiştirmek hedeflenmektedir.
Geleceğe Umut Anaokulu Rehberlik Bölümü, tüm bu anlayış ve ilkeler doğrultusunda ilerlemekte, çalışmalarını çocuk merkezli olarak planlamakta, her çocuğu objektif olarak değerlendirmekte ve profesyonelliğine güncel bilgi ve beceriler katarak işleyişini yürütmektedir.